Assistant (m/w/d)

  • Ingelheim am Rhein
  • Aktiv Personal Service Gmbh (mainz Am Rhein)
Unser Kunde ist ein Pharmaunternehmen aus der Region, welches auf langfristigen Erfolg und Innovation in der Forschung zielt. Werden auch Sie Teil des Teams aus über 50.000 Mitarbeitenden weltweit und erfahren Sie eine gemeinschaftliche und inklusive Kultur am Arbeitsplatz. Als Assistant (m/w/d) sind Sie für ein vielfältiges und umfangreiches Aufgabengebiet zuständig. Gesucht wird ab Mitte April Befristung: bis 31.12.2024 Vergütung: Ab 3.500€ mtl. Referenznummer: 578 Benefits: Pünktliche Bezahlung Erlangung von weiteren Qualifikationen Persönliche Betreuung Weihnachts- und U rlaubsgeld Wohnortnaher Einsatz Flexible Zeitkontogestaltung Ihre Aufgaben : General secretarial duties and administrative tasks as well as project support. Tasks include: Planning, organizing, and coordinating all national and international meetings (Telephone- and Videoconferences) and travels (organization and settlement) Help organize the Team through scheduling, agenda setting, timekeeping, minutes taking and managing the ToDo list as well as tracking and archiving for the recurring Team Meetings Take over external information management and support business processes within the organizational unit as well as the internal and external correspondence in German and English Monitor and handle expenses, Purchasing Orders and invoices including budget tracking and management Independent onboarding of new employees, vendors and freelancers incl. contracts, approvals from internal consulting, and other authorities, as well as independent screening and selection of applicants (temp workers) Manage and handle bigger and smaller events (off- and online, including agency support as required) Ihr Profil: You have successfully completed commercial vocational training (e.g., office management assistant and/or management assistant) You have several years of professional experience in a comparable function and have gained expertise and perfect knowledge on supporting secretarial and administrative tasks Excellent computer skills in Word, Excel, PowerPoint, Outlook, SAP, Concur Team-oriented, showing own initiative and a proactively structured working style Very good English and German knowledge both spoken and written Wir haben Ihr Interesse geweckt? Dann füllen Sie unser Onlineformular aus, die Bewerbung dauert weniger als 3 Minuten. Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne unter der 06131/ 276 44 60 zur Verfügung. AKTIV Personal-Service: Der Name steht für Kompetenz, Fairness und Seriosität. Ihre Vorteile: Langfristiger Einsatz Pünktliche Bezahlung Erlangung von weiteren Qualifikationen Persönliche Betreuung Weihnachts- und U rlaubsgeld Wohnortnaher Einsatz Flexible Zeitkontogestaltung